
Celem głównym projektu jest podniesienie jakości i lepsze dostosowanie kształcenia zawodowego realizowanego w Centrum Kształcenia w Płocku do potrzeb regionalnego rynku pracy zgodnie z bieżącym i przewidywanym zapotrzebowaniem pracodawców na określone kwalifikacje poprzez podniesienie kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędne na współczesnym rynku pracy 25 uczniów objętych wsparciem (w tym 20 K i 5 M) z Centrum Kształcenia w Płocku o profilu kosmetycznym oraz organizacja staży uczniowskich (dla 25 uczniów).
Obszar realizacji projektu: województwo mazowieckie, powiat płocki.
Okres realizacji projektu: 01.04.2024-31.03.2026

Grupa docelowa
Zwiń
Rozwiń
Wsparcie w projekcie skierowane jest wyłącznie do Uczennic i Uczniów, którzy uczą się w Centrum Kształcenia w Płocku, zlokalizowanego na terenie regionu Mazowieckiego regionalnego. Ogółem 25 Uczennic/Uczniów zostanie objętych wsparciem w ramach projektu.

Wsparcie w ramach projektu
Zwiń
Rozwiń
W ramach projektu Uczennicom i Uczniom z Centrum Kształcenia w Płocku zostanie udzielone wsparcie w postaci udziału w zajęciach.
1. Kompetencji kluczowych i uniwersalnych:
a) kompetencje kluczowe (forma stacjonarna) obowiązkowo: j. polski, j. angielski, matematyka – zajęcia grupowe,
b) umiejętności uniwersalne niezbędne na rynku pracy – obowiązkowo 3 zajęcia do wybory spośród (zdolność do adaptacji, kreatywność, myślenie krytyczne, uczenie się przez całe życie, przedsiębiorczość, umiejętność współpracy (forma on line).
Dzięki szerokiej ofercie wsparcia osiągną: umiejętność dostosowania się do zmieniających się warunków funkcjonowania, umiejętność szybkiej reakcji na zachodzące w otoczeniu zmiany; umiejętność wytrwania w zmianie dzięki dostrzeżeniu korzyści z niej płynących; elastyczność i otwartość poznawcza; umiejętność tworzenia nowych rozwiązań, innych niż oparte o istniejące dotychczasowe schematy i zasady, otwartość na zmiany, generowanie nieoczywistych pomysłów lub odpowiedzi na dany temat, daną sytuację w oparciu o posiadaną wiedzę; myślenie twórcze; umiejętność poszukiwania i rozważania głębokich przyczyn zjawisk i zagadnień w sposób wnikliwy i z wykorzystaniem prawideł logiki, umiejętność oceny rzecziwstawnych argumentów i dowodów oraz zidentyfikowania mocnych i słabych stron alternatywnych rozwiązań, wniosków lub podejść do problemów; umiejętność rzetelnej i realistycznej oceny sytuacji oraz rozpoznania technik i manipulacji zawartych w odbieranych treściach; umiejętność i ustawiczna motywacja do podnoszenia kwalifikacji i dokształcania się po zakończeniu edukacji formalnej; zdolność do zwiększania własnych kompetencji, podnoszenia wartości i atrakcyjności na rynku pracy; zdolność inicjowania działalności biznesowej, wzięcia odpowiedzialności za jej efekt; gotowość do podejmowania rozsądnego ryzyka i tolerancja niepewności; zdolność rozpoznania i wykorzystania szans; umiejętność działania w odniesieniu do działań innych osób; zdolność do współdziałania w celu osiągania wspólnych celów, orientacja na cele zespołowe, zdolność do współdziałania na rzecz efektywnego rozwiązywania problemów i zespołowego wykonywania działań; umiejętność efektywnego komunikowania się z innymi.
2. Doradztwa edukacyjno-zawodowego – zajęcia indywidualne/grupowe.
Wparcia jest przygotowaniem uczniów do świadomego i samodzielnego planowania własnej ścieżki kariery zawodowej oraz zdobycie wiedzy i aktualnych informacji o rynku pracy i systemie edukacyjnym
3. Staże uczniowskie.
Realizacja staży uczniowskich ma na celu ułatwienie uzyskania doświadczenia i nabywania umiejętności praktycznych niezbędnych do wykonywania pracy w zawodzie (branża kosmetyczna) oraz wynika z potrzeby dostosowania kwalifikacji praktycznych i zawodowych uczniów do aktualnych potrzeb rynku pracy.

Dokumenty rekrutacyjne
Zwiń
Rozwiń

Harmonogram szkoleń
Zwiń
Rozwiń

Platforma do nauki zdalnej
Zwiń
Rozwiń
Platforma e-learningowa – to miejsce przeznaczone do doskonalenia kompetencji, w formie treści ułożonych do samodzielnego studiowania, sprawdzania poziomu ich opanowania oraz uzupełniania dostrzeżonych luk – we własnej wiedzy czy doskonalonych umiejętnościach. Dostępna w dowolnym, wybieranym przez uczestnika czasie, w terminie szkolenia, które może zostać zrealizowane w czasie krótszym lub dłuższym, zależnie od indywidualnych możliwości użytkownika.
Oprócz materiałów do samodzielnego studiowania – w formie tekstów, graficznych ilustracji oraz multimedialnych pomocy – można na takiej platformie organizować webinaria: spotkania on-line ze wszystkimi lub wybranymi uczestnikami szkolenia czy kursu – w uzgodnionym wspólnie terminie. Można recenzować prace przesyłane do wykładowcy, indywidualizować proces doskonalenia umiejętności użytkowników e-learningu, dostosowując je do rzeczywistych potrzeb i możliwości beneficjentów. Można korzystać z czatu oraz technik i metod pracy wykorzystujących internet. Wszystko – zależnie od potrzeb, pomysłowości oraz umiejętności użytkowników internetu.
Uczestnicy szkolą się indywidualnie przez okres dostępności wybranego szkolenia na platformie e-learningowej tj. np.: dostępność szkolenia od dnia 01.10.2023 do dnia 10.10.2023 – w dogodnych (indywidualnych) godzinach/miejscu.
Szkolenia online posiadają wiele zalet, do głównych należą:
- Wiedza – główna zaleta uczestnictwa w szkoleniu. Dzięki szkoleniu uczestnicy zdobywają umiejętności i wiedzę w określonym zakresie, dzięki czemu znacznie poprawia się jakość, komfort i wydajność pracy.
- Oszczędność – to jedna z głównych zalet. Szkolenia online w porównaniu do szkoleń stacjonarnych pozwalają zaoszczędzić sporą kwotę pieniędzy, którą firma, czy też uczestnik, który sam opłaca szkolenie musiałby poświecić na noclegi, dojazdy, catering, koszty sali szkoleniowej. Co więcej, oprócz pieniędzy pozwalają zaoszczędzić dużo czasu, która uczestnik musiałaby poświecić na dojazd, czy też przebywanie poza domem.
- Dostępność – w szkoleniu uczestniczyć można z każdego miejsca na świecie z dostępem do Internetu. Większa też jest dostępność miejsc na takim szkoleniu, w porównaniu do szkolenia stacjonarnego, ponieważ sala szkoleniowa może pomieścić jedynie określoną liczbę osób.
- Wygoda – w szkoleniu można uczestniczyć bez wychodzenia z domu czy pracy.
- Łatwość – aby uczestniczyć w szkoleniu online wystarczy podstawowa znajomość obsługi komputera
- Koncentracja – podczas szkoleń online nie ma dodatkowych bodźców czy sytuacji, które można spotkać w trakcie szkoleń stacjonarnych, dlatego też uczestnicy szkoleń online uważają, że lepiej koncentruje się na procesie nauki, a wiedza łatwiej się przyswaja.
- Nowoczesne narzędzia podnoszą efektywność szkolenia – podczas szkoleń online stosowane są przeróżne narzędzia multimedialne takie, jak dźwięk, animacje, pokazy slajdów, filmy prezentacje, testy, wideo, czat, współdzielenie ekranu. To sprawia, że nauka jest przyjemniejsza i ciekawsza.
- Bezpieczeństwo – szkolenia online, realizowane z domu, czy z wybranego miejsca, zapewniają bezpieczeństwo uczestników, jak i trenerów.
- Opieka trenera – przez cały czas szkolenia trener nadzoruje i otacza opieką uczestników szkolenia w czasie rzeczywistym, co powoduje, że stale są motywowani , a także mają możliwość zadawania pytań trenerowi na bieżąco.
- Certyfikat – po ukończonym szkoleniu uczestnicy otrzymują certyfikaty potwierdzające nabyte umiejętności i kompetencje identyczne jak uczestnicy szkolenia stacjonarnego, certyfikaty przesyłane są w oryginalnej (papierowej) formie.
- Nie ma tremy – szkolenia online są idealne dla osób nieśmiałych.