W trakcie budowy…
Celem głównym projektu Klucz do sukcesu jest nabycie bądź podniesienie kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy przez 30 osób dorosłych powyżej 18 roku życia, które są zainteresowane z własnej inicjatywy wsparciem w zakresie kompetencji podstawowych, realizowanych poza BUR, z terenu regionu Mazowieckiego regionalnego (RMR) powiat ciechanowski, poprzez realizację kompleksowego wsparcia dla Uczestników/-czek Projektu (UP) w okresie od 01.01.2025 r. do 31.10.2025 r. Wsparcie planowane w projekcie będzie zapewniać kompleksowe podejście w obszarze rozwoju umiejętności podstawowych osób dorosłych.
Cel główny projektu zostanie osiągnięty poprzez osiągnięcie celów szczegółowych:
- Zdiagnozowanie indywidualnych problemów i potrzeb 30 Uczestników/-czek Projektu poprzez przeprowadzenie diagnozy potrzeb uczestników projektu
- Nabycie bądź podniesienie kompetencji kluczowych u 30 Uczestników/-czek Projektu poprzez realizację szkoleń indywidualnych z umiejętności podstawowych (umiejętność czytania i pisania, umiejętność rozumowania matematycznego, umiejętność inteligencji emocjonalnej)
- Nabycie bądź podniesienie kompetencji kluczowych u 30 Uczestników/-czek Projektu poprzez realizację szkoleń indywidualnych z umiejętności uniwersalnych (umiejętność komunikacji, umiejętność inicjatywności i przedsiębiorczości, umiejętność uczenia się oraz umiejętności społecznych i obywatelskich)
- Nabycie kompetencji cyfrowych u 30 Uczestników/-czek Projektu poprzez realizację szkolenia z kompetencji informatycznych
- Wspieranie postępów osób uczących się na wszystkich etapach procesu poprawy umiejętności poprzez zapewnienie usługi z zakresu doradztwa / mentoringu
- Podniesienie kompetencji 2 osób z kadry zaangażowanej w realizację ścieżek poprawy umiejętności poprzez realizację szkolenia z kwalifikacji dydaktycznych, w tym wykorzystania nowoczesnych metod dydaktycznych oraz metodyki kształcenia.
Grupa docelowa
Zwiń
Rozwiń
Projekt jest skierowany do 30 osób dorosłych powyżej 18 roku życia, mieszkających na terenie regionu mazowieckiego regionalnego (RMR), powiat ciechanowski, które bez względu na wykształcenie oraz status zatrudnienia, posiadają umiejętności podstawowe (rozumienie i tworzenie informacji, rozumowanie matematyczne, umiejętności cyfrowe) odpowiadające poziomowi nie wyższemu niż 3 – poziom Polskiej Ramy Kwalifikacji (PRK) i które z własnej inicjatywy chcą podnosić swoje umiejętności/kompetencje lub nabyć kwalifikacje, poza Bazą Usług Rozwojowych oraz 2 osób z kadry zaangażowanej w realizację ścieżek poprawy umiejętności z kwalifikacji dydaktycznych (w tym wykorzystania nowoczesnych metod dydaktycznych oraz metodyki kształcenia).
Szkolenia
Zwiń
Rozwiń
Działania w ramach projektu:
- Diagnoza potrzeb uczestników projektu – indywidualne spotkania z doradcą zawodowym, opracowanie potrzeb dla każdego uczestnika zgodnie z jego umiejętnościami i wypracowanie dalszych działań rozwojowych w projekcie w postaci opracowania planu rozwoju zawodowego lub dalszego uczenia się, wsparcia edukacyjnego indywidualnego i grupowego. Wymiar wsparcia – 2 h na każdego Uczestnika/-czkę projektu.
- Szkolenia indywidualne z kompetencji kluczowych – umiejętności podstawowe – w ramach zadania zaplanowano realizację szkoleń indywidualnych z umiejętności podstawowych, tj.: umiejętności czytania i pisania, umiejętności rozumienia matematycznego, umiejętności inteligencji emocjonalnej. Wymiar wsparcia – każda umiejętność to 8 h na każdego Uczestnika/-czkę projektu.
- Szkolenia grupowe z kompetencji kluczowych – umiejętności uniwersalne – w ramach zadania zaplanowano realizację szkoleń grupowych z umiejętności uniwersalnych tj.: umiejętność komunikacji, umiejętność inicjatywność i przedsiębiorczość, umiejętność uczenia się oraz umiejętności społecznych i obywatelskich. Są to kompetencje osobowe, interpersonalne i międzykulturowe obejmujące pełny zakres zachowań przygotowujący osoby do skutecznego i konstruktywnego uczestnictwa w życiu społecznym i zawodowym, szczególnie w społeczeństwach charakteryzujących się coraz większą różnorodnością, a także rozwiązywania konfliktów w razie potrzeby. Umiejętności uniwersalne przygotowują osoby do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym i zawodowym w oparciu o znajomość pojęć i struktur społecznych i kulturowych oraz poczuwanie się do aktywnego i demokratycznego uczestnictwa. Wymiar wsparcia (szkolenia grupowe 3 grupy po 10 osób) – każda umiejętność to 24 h.
- Szkolenia grupowe z kompetencji cyfrowych – w ramach zadania zaplanowano realizację szkoleń grupowych z umiejętności informatycznych. Wymiar wsparcia (szkolenia grupowe 3 grupy po 10 osób) – 24 h.
- Wsparcie indywidualne doradcy / mentora – do zadań mentor należeć będzie przez cały okres realizacji projektu dzielenie się wiedzą, umiejętnościami i/lub doświadczeniem, wspierając tym samym swojego podopiecznego (uczestnika projektu) i przyspieszając jego rozwój w danych dziedzinach. Mentor to inaczej nauczyciel i doradca. W projekcie mentor pełni rolę przewodnika, który wspiera w rozwoju swojego podopiecznego, pomaga odnaleźć się na zawodowej drodze i osiągnąć oczekiwane cele. Zapewnienie usługi z zakresu doradztwa lub mentoringu ma na celu wspieranie postępów osób uczących się na wszystkich etapach procesu poprawy umiejętności. Wymiar wsparcia – 4 h na każdego Uczestnika/-czkę projektu.
- Szkolenie indywidualne dla kadry zaangażowanej w realizację ścieżek poprawy umiejętności – w ramach zadania zaplanowano realizację szkoleń z kwalifikacji dydaktycznych (w tym wykorzystania nowoczesnych metod dydaktycznych oraz metodyki kształcenia). Każda z osób kadry Wnioskodawcy będzie mogła wziąć udział w 2 szkoleniach, dostosowanych do jej indywidualnych potrzeb, z zakresu:
- metodyki nauczania oraz dydaktyki,
- zapoznawania ze Zintegrowanym System Kwalifikacji
- nowych technologii (np. praca zdalna, prezentacje w Internecie, zagrożenia w sieci),
- prawa oświatowego i autorskiego.
- pisania programów nauczania,
- projektowania procesów wychowawczych,
- BHP w szkole.
Dokumenty rekrutacyjne
Zwiń
Rozwiń
Harmonogram szkoleń
Zwiń
Rozwiń
Platforma do nauki zdalnej
Zwiń
Rozwiń
Platforma e-learningowa – to miejsce przeznaczone do doskonalenia kompetencji, w formie treści ułożonych do samodzielnego studiowania, sprawdzania poziomu ich opanowania oraz uzupełniania dostrzeżonych luk – we własnej wiedzy czy doskonalonych umiejętnościach. Dostępna w dowolnym, wybieranym przez uczestnika czasie, w terminie szkolenia, które może zostać zrealizowane w czasie krótszym lub dłuższym, zależnie od indywidualnych możliwości użytkownika.
Oprócz materiałów do samodzielnego studiowania – w formie tekstów, graficznych ilustracji oraz multimedialnych pomocy – można na takiej platformie organizować webinaria: spotkania on-line ze wszystkimi lub wybranymi uczestnikami szkolenia czy kursu – w uzgodnionym wspólnie terminie. Można recenzować prace przesyłane do wykładowcy, indywidualizować proces doskonalenia umiejętności użytkowników e-learningu, dostosowując je do rzeczywistych potrzeb i możliwości beneficjentów. Można korzystać z czatu oraz technik i metod pracy wykorzystujących internet. Wszystko – zależnie od potrzeb, pomysłowości oraz umiejętności użytkowników internetu.
Uczestnicy szkolą się indywidualnie przez okres dostępności wybranego szkolenia na platformie e-learningowej tj. np.: dostępność szkolenia od dnia 01.10.2023 do dnia 10.10.2023 – w dogodnych (indywidualnych) godzinach/miejscu.
Szkolenia online posiadają wiele zalet, do głównych należą:
- Wiedza – główna zaleta uczestnictwa w szkoleniu. Dzięki szkoleniu uczestnicy zdobywają umiejętności i wiedzę w określonym zakresie, dzięki czemu znacznie poprawia się jakość, komfort i wydajność pracy.
- Oszczędność – to jedna z głównych zalet. Szkolenia online w porównaniu do szkoleń stacjonarnych pozwalają zaoszczędzić sporą kwotę pieniędzy, którą firma, czy też uczestnik, który sam opłaca szkolenie musiałby poświecić na noclegi, dojazdy, catering, koszty sali szkoleniowej. Co więcej, oprócz pieniędzy pozwalają zaoszczędzić dużo czasu, która uczestnik musiałaby poświecić na dojazd, czy też przebywanie poza domem.
- Dostępność – w szkoleniu uczestniczyć można z każdego miejsca na świecie z dostępem do Internetu. Większa też jest dostępność miejsc na takim szkoleniu, w porównaniu do szkolenia stacjonarnego, ponieważ sala szkoleniowa może pomieścić jedynie określoną liczbę osób.
- Wygoda – w szkoleniu można uczestniczyć bez wychodzenia z domu czy pracy.
- Łatwość – aby uczestniczyć w szkoleniu online wystarczy podstawowa znajomość obsługi komputera
- Koncentracja – podczas szkoleń online nie ma dodatkowych bodźców czy sytuacji, które można spotkać w trakcie szkoleń stacjonarnych, dlatego też uczestnicy szkoleń online uważają, że lepiej koncentruje się na procesie nauki, a wiedza łatwiej się przyswaja.
- Nowoczesne narzędzia podnoszą efektywność szkolenia – podczas szkoleń online stosowane są przeróżne narzędzia multimedialne takie, jak dźwięk, animacje, pokazy slajdów, filmy prezentacje, testy, wideo, czat, współdzielenie ekranu. To sprawia, że nauka jest przyjemniejsza i ciekawsza.
- Bezpieczeństwo – szkolenia online, realizowane z domu, czy z wybranego miejsca, zapewniają bezpieczeństwo uczestników, jak i trenerów.
- Opieka trenera – przez cały czas szkolenia trener nadzoruje i otacza opieką uczestników szkolenia w czasie rzeczywistym, co powoduje, że stale są motywowani , a także mają możliwość zadawania pytań trenerowi na bieżąco.
- Certyfikat – po ukończonym szkoleniu uczestnicy otrzymują certyfikaty potwierdzające nabyte umiejętności i kompetencje identyczne jak uczestnicy szkolenia stacjonarnego, certyfikaty przesyłane są w oryginalnej (papierowej) formie.
- Nie ma tremy – szkolenia online są idealne dla osób nieśmiałych.