Wsparcie rodziny szansą na lepsze jutro

Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji społecznych rodzin, w tym dzieci i młodzieży, poprzez objęcie wsparciem rodziców (30 osób),dzieci i młodzież (90 osób) wymagających wsparcia oraz kadry świadczącej wsparcie dla ww. rodzin (20 osób) z Miasta Stołecznego Warszawa w okresie 01.07.2024-30.04.2026.

Projekt jest odpowiedzią na cel jakim jest zapobieganie procesom ubóstwa i wykluczenia społecznego poprzez wzmacnianie rodzin, dzieci, wsparcie systemu pieczy zastępczej oraz wsparcie dla kadry świadczącej wsparcie dla ww. rodzin. Do grupy tej należą w szczególności rodzice z niskimi umiejętnościami opiekuńczo-wychowawczymi i realizacji spraw na rzecz domu i rodziny, zwłaszcza pochodzący ze środowisk dysfunkcyjnych, rodzice z niepełnosprawnością (zwłaszcza intelektualną), rodzice z problemami zdrowia psychicznego, rodzice dotknięci chorobą somatyczną, rodzice nadużywający środków psychoaktywnych,  samotni rodzice, rodziny wielodzietne, rodzice po odbyciu kary pozbawienia wolności oraz inni, którzy tymczasowo lub stale wymagają wsparcia w opiece i wychowaniu dzieci.

Działania w ramach Projektu:

  • Warsztaty dla rodzin z elementami terapii rodzin i profilaktyki zdrowia
  • Warsztaty dotyczące radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci
  • Warsztaty z zakresu komunikacji, radzenia sobie z trudnymi zrachowaniami dzieci oraz budowania autorytetu rodzicielskiego. Indywidualne konsultacje dla rodziców z trudnościami wychowawczymi
  • Warsztaty dla rodzin z elementami terapii rodzin i profilaktyki zdrowia
  • Cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieży- jak reagować wobec dzieci doświadczających i stosujących cyberprzemoc
  • Cykl specjalistycznych warsztatów/prelekcji dla rodzin: Trauma i zrozumienie zachowań dzieci, wpływ traumy na rozwój dzieci
  • Cykl specjalistycznych warsztatów/prelekcji dla rodzin: Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE)

   Projekt wsparcia dla rodzin to inicjatywa mająca na celu kompleksowe wsparcie rodzin w różnych aspektach życia. Poprzez szereg działań edukacyjnych, terapeutycznych
i integracyjnych, projekt dąży do poprawy relacji rodzinnych, zwiększenia kompetencji rodzicielskich oraz promowania zdrowego stylu życia.
Projekt zakłada współpracę z lokalnymi instytucjami, specjalistami i wolontariuszami, aby zapewnić rodzinom jak najszersze i najbardziej efektywne wsparcie. Wszystkie działania są skierowane na długofalowe wsparcie i rozwój, z naciskiem na budowanie trwałych i zdrowych relacji rodzinnych.

Grupa docelowa

Zwiń

Rozwiń

Do uczestnictwa w projekcie zapraszamy:

I. Rodziny z dziećmi w różnym wieku:

  1. Rodziny z dziećmi w wieku szkolnym, które mogą potrzebować wsparcia w zakresie edukacji i radzenia sobie z problemami szkolnymi.
  2. Rodziny z nastolatkami, które mogą potrzebować wsparcia w zakresie komunikacji i radzenia sobie z okresem dojrzewania.

II. Samotne matki i ojcowie:

  1. Rodziny, gdzie jeden rodzic wychowuje dzieci samodzielnie, potrzebujące wsparcia w radzeniu sobie z codziennymi wyzwaniami oraz budowaniu relacji z dziećmi.
  2. Rodziny adopcyjne i zastępcze: Rodziny, które przyjęły dzieci pod opiekę, mogą potrzebować wsparcia w integracji dziecka, budowaniu więzi oraz radzeniu sobie z trudnymi emocjami i wyzwaniami wychowawczymi.
  3. Rodziny przeżywające trudne momenty, takie jak utrata pracy, choroba w rodzinie, konflikty małżeńskie, przemoc domowa, itp., które potrzebują wsparcia w radzeniu sobie z kryzysem.
  4. Rodziny zainteresowane poprawą kompetencji rodzicielskich: Rodziny, które chcą aktywnie rozwijać swoje umiejętności wychowawcze i są otwarte na nowe metody i narzędzia wspierające rozwój dzieci.

Zgodnie z regulaminem projektu grupa docelowa projektu to:

  • rodziny, dzieci i młodzież, wymagające wsparcia, w tym w systemie pieczy zastępczej;
  • pozostałe osoby zagrożone wykluczeniem społecznym (w tym społeczności marginalizowane) – zgodnie z art.7 ustawy o pomocy społecznej;
  • otoczenie oraz kadry świadczące wsparcie dla ww. grup docelowych;

Prawo do świadczeń z pomocy społecznej, na podstawie art. 7 ustawy o pomocy społecznej przysługuje osobom i rodzinom w szczególności z powodu:
1) ubóstwa;
2) sieroctwa;
3) bezdomności;
4) bezrobocia;
5) niepełnosprawności;
6) długotrwałej lub ciężkiej choroby;
7) przemocy domowej;
7a) potrzeby ochrony ofiar handlu ludźmi;
8) potrzeby ochrony macierzyństwa lub wielodzietności;
9) bezradności w sprawach opiekuńczo-wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych;
10) trudności w integracji cudzoziemców, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy, ochronę uzupełniającą lub zezwolenie na pobyt czasowy udzielone w
związku z okolicznością, o której mowa w art. 159 ust. 1 pkt 1 lit. c lub d ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach;
11) trudności w przystosowaniu do życia po zwolnieniu z zakładu karnego;
12) alkoholizmu lub narkomanii;
13) zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej;
14) klęski żywiołowej lub ekologicznej

Szkolenia

Zwiń

Rozwiń

Dokumenty rekrutacyjne

Zwiń

Rozwiń

Harmonogram szkoleń

Zwiń

Rozwiń

w trakcie aktualizacji…

  1. Szkolenia stacjonarne odbywać się będą w siedzibie AKI, szkolenia on-line na platformie e-learningowej
  2. Szkolenia e-learningowe będą się odbywały na zasadach określonych w Regulaminie projektu, zgodnie z harmonogramem dostępnym na stronie internetowej projektu
  3. Termin i miejsce szkoleń stacjonarnych zostanie wskazany za pośrednictwem strony internetowej Projektu.

Platforma do nauki zdalnej

Zwiń

Rozwiń

Platforma e-learningowa – to miejsce przeznaczone do doskonalenia kompetencji, w formie treści ułożonych do samodzielnego studiowania, sprawdzania poziomu ich opanowania oraz uzupełniania dostrzeżonych luk – we własnej wiedzy czy doskonalonych umiejętnościach. Dostępna w dowolnym, wybieranym przez uczestnika czasie, w terminie szkolenia, które może zostać zrealizowane w czasie krótszym lub dłuższym, zależnie od indywidualnych możliwości użytkownika.

Oprócz materiałów do samodzielnego studiowania – w formie tekstów, graficznych ilustracji oraz multimedialnych pomocy – można na takiej platformie organizować webinaria: spotkania on-line ze wszystkimi lub wybranymi uczestnikami szkolenia czy kursu – w uzgodnionym wspólnie terminie. Można recenzować prace przesyłane do wykładowcy, indywidualizować proces doskonalenia umiejętności użytkowników e-learningu, dostosowując je do rzeczywistych potrzeb i możliwości beneficjentów. Można korzystać z czatu oraz technik i metod pracy wykorzystujących internet. Wszystko – zależnie od potrzeb, pomysłowości oraz umiejętności użytkowników internetu.

Uczestnicy szkolą się indywidualnie przez okres dostępności wybranego szkolenia na platformie e-learningowej tj. np.: dostępność szkolenia od dnia 01.10.2023 do dnia 10.10.2023 – w dogodnych (indywidualnych) godzinach/miejscu.

Szkolenia online posiadają wiele zalet, do głównych należą:

  1. Wiedza – główna zaleta uczestnictwa w szkoleniu. Dzięki szkoleniu uczestnicy zdobywają umiejętności i wiedzę w określonym zakresie, dzięki czemu znacznie poprawia się jakość,  komfort i wydajność pracy.
  2. Oszczędność – to jedna z głównych zalet. Szkolenia online w porównaniu do szkoleń stacjonarnych pozwalają zaoszczędzić sporą kwotę pieniędzy, którą firma, czy też uczestnik, który sam opłaca szkolenie musiałby poświecić na noclegi, dojazdy, catering, koszty sali szkoleniowej. Co więcej, oprócz pieniędzy pozwalają zaoszczędzić dużo czasu, która uczestnik musiałaby poświecić na dojazd, czy też przebywanie poza domem.
  3. Dostępność – w szkoleniu uczestniczyć można z każdego miejsca na świecie  z dostępem do Internetu. Większa też jest dostępność miejsc na takim szkoleniu, w porównaniu do szkolenia stacjonarnego, ponieważ sala szkoleniowa może pomieścić jedynie określoną liczbę osób.
  4. Wygoda – w szkoleniu można uczestniczyć bez wychodzenia z domu czy pracy.
  5. Łatwość  – aby uczestniczyć w szkoleniu online wystarczy podstawowa znajomość  obsługi komputera
  6. Koncentracja  – podczas szkoleń online nie ma dodatkowych bodźców czy sytuacji, które można spotkać w trakcie szkoleń stacjonarnych, dlatego też uczestnicy szkoleń online uważają, że lepiej koncentruje się na procesie nauki, a wiedza łatwiej się przyswaja.
  7. Nowoczesne narzędzia podnoszą efektywność  szkolenia – podczas szkoleń online stosowane są przeróżne narzędzia multimedialne takie, jak dźwięk, animacje, pokazy slajdów, filmy prezentacje, testy, wideo, czat, współdzielenie ekranu. To sprawia, że nauka jest przyjemniejsza i ciekawsza.
  8. Bezpieczeństwo –  szkolenia online, realizowane z domu, czy z wybranego miejsca, zapewniają bezpieczeństwo uczestników, jak i trenerów.
  9. Opieka trenera  – przez cały czas szkolenia trener nadzoruje i otacza opieką uczestników szkolenia w czasie rzeczywistym, co powoduje, że stale są motywowani , a także mają możliwość zadawania pytań trenerowi na bieżąco.
  10. Certyfikat – po ukończonym szkoleniu uczestnicy otrzymują certyfikaty potwierdzające nabyte umiejętności i kompetencje identyczne jak uczestnicy szkolenia stacjonarnego, certyfikaty przesyłane są w oryginalnej (papierowej) formie.
  11. Nie ma tremy – szkolenia online są idealne dla osób nieśmiałych.

Nie przegap nowych wydarzeń,
zapisz się do newslettera