Wsparcie rodziny szansą na lepsze jutro

Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji społecznych rodzin, w tym dzieci i młodzieży, poprzez objęcie wsparciem rodziców (30 osób), dzieci i młodzież (90 osób) wymagających wsparcia oraz kadry świadczącej wsparcie dla ww. rodzin (20 osób) z Miasta Stołecznego Warszawa w okresie 01.07.2024-30.04.2026.

Projekt jest odpowiedzią na cel jakim jest zapobieganie procesom ubóstwa i wykluczenia społecznego poprzez wzmacnianie rodzin, dzieci, wsparcie systemu pieczy zastępczej oraz wsparcie dla kadry świadczącej wsparcie dla ww. rodzin. Do grupy tej należą w szczególności rodzice z niskimi umiejętnościami opiekuńczo-wychowawczymi i realizacji spraw na rzecz domu i rodziny, zwłaszcza pochodzący ze środowisk dysfunkcyjnych, rodzice z niepełnosprawnością (zwłaszcza intelektualną), rodzice z problemami zdrowia psychicznego, rodzice dotknięci chorobą somatyczną, rodzice nadużywający środków psychoaktywnych,  samotni rodzice, rodziny wielodzietne, rodzice po odbyciu kary pozbawienia wolności oraz inni, którzy tymczasowo lub stale wymagają wsparcia w opiece i wychowaniu dzieci.

Działania w ramach Projektu:

  • Warsztaty dla rodzin z elementami terapii rodzin i profilaktyki zdrowia
  • Warsztaty dotyczące radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci
  • Warsztaty z zakresu komunikacji, radzenia sobie z trudnymi zrachowaniami dzieci oraz budowania autorytetu rodzicielskiego. Indywidualne konsultacje dla rodziców z trudnościami wychowawczymi
  • Warsztaty dla rodzin z elementami terapii rodzin i profilaktyki zdrowia
  • Cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieży- jak reagować wobec dzieci doświadczających i stosujących cyberprzemoc
  • Cykl specjalistycznych warsztatów/prelekcji dla rodzin: Trauma i zrozumienie zachowań dzieci, wpływ traumy na rozwój dzieci
  • Cykl specjalistycznych warsztatów/prelekcji dla rodzin: Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE)

   Projekt wsparcia dla rodzin to inicjatywa mająca na celu kompleksowe wsparcie rodzin w różnych aspektach życia. Poprzez szereg działań edukacyjnych, terapeutycznych
i integracyjnych, projekt dąży do poprawy relacji rodzinnych, zwiększenia kompetencji rodzicielskich oraz promowania zdrowego stylu życia.
Projekt zakłada współpracę z lokalnymi instytucjami, specjalistami i wolontariuszami, aby zapewnić rodzinom jak najszersze i najbardziej efektywne wsparcie. Wszystkie działania są skierowane na długofalowe wsparcie i rozwój, z naciskiem na budowanie trwałych i zdrowych relacji rodzinnych.

Grupa docelowa

Zwiń

Rozwiń

Do uczestnictwa w projekcie zapraszamy:

I. Rodziny z dziećmi w wieku 9-15 lat, tj:.

  1. Rodziny z dziećmi w wieku szkolnym, które mogą potrzebować wsparcia w zakresie edukacji i radzenia sobie z problemami szkolnymi.
  2. Rodziny z nastolatkami, które mogą potrzebować wsparcia w zakresie komunikacji i radzenia sobie z okresem dojrzewania.

II. Samotne matki i ojcowie – rodziny, gdzie jeden rodzic wychowuje dzieci samodzielnie, potrzebujące wsparcia w radzeniu sobie z codziennymi wyzwaniami oraz budowaniu relacji z dziećm

IV. Rodziny adopcyjne i zastępcze: rodziny, które przyjęły dzieci pod opiekę, mogą potrzebować wsparcia w integracji dziecka, budowaniu więzi oraz radzeniu sobie z trudnymi emocjami i wyzwaniami wychowawczymi.

V. Rodziny przeżywające trudne momenty, takie jak utrata pracy, choroba w rodzinie, konflikty małżeńskie, przemoc domowa, itp., które potrzebują wsparcia w radzeniu sobie z kryzysem.

VI. Rodziny zainteresowane poprawą kompetencji rodzicielskich: rodziny, które chcą aktywnie rozwijać swoje umiejętności wychowawcze i są otwarte na nowe metody i narzędzia wspierające rozwój dzieci.

Zgodnie z regulaminem projektu grupa docelowa projektu to:

  • rodziny, dzieci i młodzież, wymagające wsparcia, w tym w systemie pieczy zastępczej;
  • pozostałe osoby zagrożone wykluczeniem społecznym (w tym społeczności marginalizowane) – zgodnie z art.7 ustawy o pomocy społecznej;
  • otoczenie oraz kadry świadczące wsparcie dla ww. grup docelowych;

Prawo do świadczeń z pomocy społecznej, na podstawie art. 7 ustawy o pomocy społecznej przysługuje osobom i rodzinom w szczególności z powodu:
1) ubóstwa;
2) sieroctwa;
3) bezdomności;
4) bezrobocia;
5) niepełnosprawności;
6) długotrwałej lub ciężkiej choroby;
7) przemocy domowej;
7a) potrzeby ochrony ofiar handlu ludźmi;
8) potrzeby ochrony macierzyństwa lub wielodzietności;
9) bezradności w sprawach opiekuńczo-wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych;
10) trudności w integracji cudzoziemców, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy, ochronę uzupełniającą lub zezwolenie na pobyt czasowy udzielone w
związku z okolicznością, o której mowa w art. 159 ust. 1 pkt 1 lit. c lub d ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach;
11) trudności w przystosowaniu do życia po zwolnieniu z zakładu karnego;
12) alkoholizmu lub narkomanii;
13) zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej;
14) klęski żywiołowej lub ekologicznej

Szkolenia

Zwiń

Rozwiń

PLANOWANA ŚCIEŻKA WSPARCIA/SZKOLEŃ W PROJEKCIE:

a) Korzystanie ze świetlicy wsparcia dziennego dla rodzin, w tym dzieci i młodzieży (dla 30 dzieci/młodzieży):

  • wsparcie logopedy,
  • wsparcie socjoterapeuty,
  • wsparcie psychologa,
  • wsparcie nauczycieli j. angielskiego, j. polskiego i matematyki,
  • udział w konkursach motywacyjnych i integracyjnych

b) Wsparcie dla dzieci i młodzieży (dla 60 dzieci i młodzieży):

1. Treningi umiejętności społecznych (TUS)

Cel treningu: nauka i rozwijanie kompetencji interpersonalnych, emocjonalnych i komunikacyjnych, które można przeprowadzić w relacjach z innymi ludźmi.

Podczas zajęć uczestnicy zdobędą umiejętności społecznych niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu m.in:

  • poszerzą wiedzę o samym sobie;
  • nabędą umiejętności wyrażania własnej opinii;
  • rozwiną umiejętności współpracy w grupie;
  • poznają techniki w radzeniu sobie z krytyką i konstruktywnym przyjmowaniu informacji zwrotnej. Kształtowanie umiejętności negocjacyjnych w różnych sytuacjach.
  • nabędą umiejętności integrowania grupy, budowania więzi z grupą.

Zajęcia będą odbywać się w formie warsztatów, zabawy, gier planszowych, rozmów, odgrywania scenek, pracy w oparciu o przygotowane karty pracy.

2. Warsztaty dot. profilaktyki i prewencji zdrowia

Cel warsztatów: Kształtowanie zdrowych nawyków, podnoszenie świadomości na temat zdrowego stylu życia oraz promowanie fizycznego i emocjonalnego dobrostanu.

W ramach warsztatów planuje się przeprowadzić spotkania tematyczne:

  • Edukacja na temat zdrowego stylu życia
  • Przekazywanie informacji na temat znaczenia zdrowej diety, regularnej aktywności fizycznej, odpowiedniego snu i innych czynników wpływających na zdrowie.
  • Kształtowanie świadomości, jakie korzyści przynosi dbanie o zdrowy styl życia już od młodego wieku.
  • Promowanie aktywności fizycznej.
  • Zachęcanie do regularnej aktywności fizycznej poprzez różnorodne formy ruchu i zabawy.
  • Pokazywanie, jakie korzyści niesie ze sobą aktywność fizyczna dla zdrowia fizycznego i psychicznego
  • Dietetyczna edukacja
  • Organizowanie praktycznych zajęć, które pomagają dzieciom i młodzieży zrozumieć, jak przygotowywać zdrowe posiłki.
  • Ćwiczenia praktyczne, które wspierają rozwijanie zdrowych nawyków.

3. Warsztaty tematyczne zastępowania agresji

Cel warsztatów: Wspierającym uczestników w radzeniu sobie z agresją oraz w skutecznym wdrażaniu pozytywnej dyscypliny w życiu codziennym. W ramach warsztatów planuje się przeprowadzić spotkania tematyczne związane z zastępowaniem agresji:

  • Analiza konkretnych sytuacji, w których zastępowanie agresji było skuteczne lub nieudane. Przedstawienie przykładów zastosowania pozytywnej dyscypliny w praktyce.
  • Zarządzanie trudnymi sytuacjami Omówienie konkretnych sytuacji i propozycje pozytywnych reakcji.
  • Zrozumienie emocji
  • Pokazanie, jak pomóc dziecku w rozwiązywaniu problemów bez uciekania się do agresji.
  • Ćwiczenia praktyczne dotyczące budowania umiejętności rozwiązywania konfliktów.

4. Trening umiejętności interpersonalnych

Cel treningu to rozwijanie kompetencji społecznych, takich jak komunikacja, empatia, współpraca i rozwiązywanie konfliktów.

Program ma na celu budowanie pewności siebie, poprawę relacji rówieśniczych oraz przygotowanie do skutecznego radzenia sobie w sytuacjach społecznych, co wspiera harmonijny rozwój emocjonalny i społeczny młodych osób poprzez:

  • Praktyczne warsztaty dotyczące komunikacji bez przemocy.
  • Ćwiczenia rozwijające umiejętności empatii i zrozumienia potrzeb innych osób.
  • Praktyki mediacyjne i relaksacyjne
  • Wprowadzenie technik relaksacyjnych i medytacyjnych jako narzędzi radzenia sobie z agresją.
  • Ćwiczenia mindfulness wspierające kontrolę emocji.

5. Trening asertywności

Cel warsztatów: Rozwijanie umiejętności wyrażania swoich myśli, uczuć i potrzeb w sposób jasny i szanujący innych.

W ramach spotkań planuje się następujące zajęcia tematyczne, edukacyjne dotyczące:

  • znaczenia asertywności jako zdrowej formy komunikacji
  • Uczenia się skutecznej komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania sytuacji, w których asertywność jest ważna.
  • Praktyczne ćwiczenia związane z budowaniem pewności siebie w różnych sytuacjach. Praktyczne ćwiczenia dotyczące rozwiązywania konfliktów w sposób asertywny.

6. Warsztaty z zakresu profilaktyki uzależnień behawioralnych

Cel warsztatu : zwiększenie świadomości na temat ryzyka uzależnień od czynności (np. internetu, gier, zakupów) oraz kształtowanie zdrowych nawyków i strategii radzenia sobie ze stresem. Warsztaty mają na celu wzmacnianie umiejętności samokontroli i podejmowania świadomych wyborów, aby zapobiegać rozwojowi zachowań ryzykownych.

W ramach zajęć planuje się przeprowadzić:

  • Warsztaty z zakresu używania komputera oraz Sieci w sposób bezpieczny i konstruktywny. Zajęcia ukazują jak swoje potrzeby można zaspokajać offline, czyli poza Siecią.
  • Warsztaty różnych rodzajów uzależnień behawioralnych, takich jak uzależnienie od gier komputerowych, internetu, mediów społecznościowych itp. Zrozumienie, jakie mechanizmy prowadzą do uzależnień behawioralnych.
  •  Edukację dotycząca zdrowego stylu życia, właściwej diety, snu i odpoczynku.
  •  Warsztaty z zakresu CYBERBEZPIECZEŃSTWA – Świadomość zagrożeń związanych z nadmiernym korzystaniem z internetu i gier komputerowych.
  • Edukację na temat cyberprzemocy i jej konsekwencji.

c) Wsparcie dla rodziców (dla 30 rodziców/opiekunów):

1. Warsztaty dla rodzin z elementami terapii rodzin i profilaktyki zdrowia

Cel – wzmocnienie więzi rodzinnych, poprawa komunikacji między członkami rodziny oraz zwiększenie świadomości w zakresie dbania o zdrowie fizyczne i psychiczne. Warsztaty te mają pomóc rodzinom w budowaniu zdrowych relacji, lepszym radzeniu sobie ze stresem i trudnościami oraz promować prozdrowotne postawy.

2. Warsztaty dotyczące radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci (spotkania podzielone na kilka warsztatów):

Cel warsztatów wyposażenie rodziców i opiekunów w skuteczne strategie reagowania na zachowania problemowe. Warsztaty mają pomóc w zrozumieniu przyczyn trudnych zachowań, rozwijaniu umiejętności wychowawczych oraz budowaniu relacji opartej na wzajemnym szacunku i zrozumieniu.

3. Trening umiejętności rodzicielskich

Trening umiejętności wychowawczych ma na celu zwiększenie skuteczności rodziców, opiekunów, nauczycieli czy innych osób pracujących z dziećmi w procesie wychowania. Poprawa relacji w rodzinie, efektywne komunikowanie się, zastosowanie nagród i konsekwencji w wychowywaniu dzieci. Kształtowanie pozytywnego klimatu w wychowywaniu. , rozwój umiejętności empatii.

4. Cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieży- jak reagować wobec dzieci doświadczających i stosujących cyberprzemoc.

Szkolenie ma na celu zwiększenie świadomości i umiejętności osób pracujących z dziećmi w zakresie prewencji, rozpoznawania oraz skutecznego reagowania wobec ofiar i sprawców cyberprzemocy. Zrozumienie cyberprzemocy. Nauka rozpoznawania znaków, które mogą wskazywać, że dziecko jest ofiarą cyberprzemocy. Zrozumienie, jak różne formy cyberprzemocy mogą wpływać na zdrowie psychiczne i emocjonalne dziecka. Promowanie edukacji dotyczącej bezpieczeństwa online i świadomego korzystania z mediów społecznościowych. Budowanie współpracy z rodzicami w zakresie monitorowania działań dzieci w internecie.

5. Trauma i zrozumienie zachowań dzieci, wpływ traumy na rozwój dzieci.

Szkolenie ma na celu zwiększenie świadomości i umiejętności profesjonalistów, pracujących z dziećmi, w radzeniu sobie z efektami traumy. Zapoznanie z definicja traumy, Nauka identyfikacji fizycznych, emocjonalnych i behawioralnych objawów traumy u dzieci. Zrozumienie, jak traumy mogą wpływać na relacje interpersonalne oraz na zachowania w szkole i innych środowiskach.

6. Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE). Charakterystyka, opieka i praca z dzieckiem z SPE.

Szkolenie ma na celu wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności potrzebne do rozpoznawania i zaspokajania indywidualnych potrzeb edukacyjnych tych dzieci oraz rozwinięcie kompetencji w zakresie dostosowywania metod nauczania, budowania wspierającego środowiska oraz efektywnej współpracy z rodzicami i specjalistami, aby wspierać wszechstronny rozwój dzieci z SPE.

Celem pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) jest zapewnienie im wsparcia, które umożliwi rozwój na miarę ich możliwości oraz pełne uczestnictwo w życiu szkolnym i społecznym . Opieka nad dziećmi z SPE polega na tworzeniu bezpiecznego, akceptującego otoczenia, które wspiera ich rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny.

7. Doskonalenie umiejętności opiekuńczo-wychowawczych, umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stwarzających trudności wychowawcze.

Szkolenie będzie obejmowało zagadnienia:

  • Podstawy psychologii rozwojowej – zrozumienie etapów rozwoju dziecka i ich potrzeb.
  • Efektywna komunikacja z dziećmi i młodzieżą – jak budować relacje oparte na zaufaniu i wzajemnym szacunku.
  • Rozwiązywanie konfliktów i trudnych sytuacji wychowawczych – strategie
  • i techniki interwencji.
  • Praca z rodziną przeżywającą trudności opiekuńczo – wychowawcze /kryzysy rodzinne, wsparcie systemowe rodzin, problemy alienacji rodzicielskiej/
  • Zagadnienia dotyczące problemów z dzieckiem/ zaniedbywanie emocjonalne dziecka, zaniedbywanie wychowawczo – edukacyjne/
  • Budowanie autorytetu opiekuna/wychowawcy – jak być konsekwentnym
  • i wspierającym jednocześnie.
  • Zarządzanie emocjami w relacji z dziećmi – praca z emocjami własnymi i dziecka.
  • Techniki motywacyjne i wzmacnianie pozytywne – rozwijanie samodzielności i odpowiedzialności.
  • Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych– dostosowanie podejścia.
  • Zapobieganie wypaleniu zawodowemu w pracy opiekuńczo-wychowawczej – dbanie o własne zasoby i równowagę

d) Wsparcie dla kadry świadczącej wsparcie dla rodzin (20 osób):

1. Szkolenie: Kryzys adolescyjny. Zaburzenia psychiczne wieku dojrzewania.

Szkolenie ma na celu przygotowanie profesjonalistów, pracujących z młodzieżą, do zrozumienia, rozpoznawania i skutecznego reagowania na wyzwania związane z tym okresem życia. Wyjaśnienie istoty kryzysu adolescencyjnego i jego wpływu na rozwój młodzieży. Edukacja na temat różnych rodzajów zaburzeń psychicznych, które mogą się pojawić w okresie adolescencji. Kształtowanie umiejętności współpracy między różnymi specjalistami (psychologami, pedagogami, lekarzami, itp.) w obszarze zdrowia psychicznego młodzieży.

2. Szkolenie: Praca z dziećmi przejawiającymi zaburzenia (emocjonalne, zachowania lub zaburzenia psychiczne) i ich rodzinami. Depresja dzieci i młodzieży.

Szkolenie ma na celu przygotowanie kadry do pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami emocjonalnymi, zachowania oraz zaburzeniami psychicznymi, w tym depresją. Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności rozpoznawania objawów, udzielania wsparcia oraz współpracy z rodzinami, aby skutecznie wspierać proces zdrowienia i zapewnić dzieciom bezpieczne, wspierające środowisko.

3. Szkolenie: Wczesne wykrywanie/rozpoznawanie syndromów dziecka pokrzywdzonego.

Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do wczesnego wykrywania i rozpoznawania syndromów dziecka pokrzywdzonego, w tym przemocy fizycznej, emocjonalnej czy zaniedbania. Szkolenie ma na celu zwiększenie kompetencji w zakresie identyfikacji sygnałów alarmowych, udzielania odpowiedniego wsparcia oraz współpracy z odpowiednimi służbami w celu zapewnienia dziecku bezpieczeństwa i pomocy.  Przedstawienie obrazu dziecka krzywdzonego społecznie Przedstawienie pracy z rodziną zaniedbującą potrzeby dziecka.

4. Szkolenie: Szkolenie z zakresu współpracy z rodzinami.

Szkolenie ma na celu przygotowanie profesjonalistów do skutecznej i wspierającej współpracy z rodzicami dzieci objętymi opieką zastępczą, wychowankami domów dziecka czy innych instytucji opiekuńczych. Wyjaśnienie istoty współpracy z rodzinami biologicznymi w kontekście dobra dziecka. Nauka skutecznych umiejętności komunikacji z rodzicami w sposób otwarty i z szacunkiem. Edukacja rodzin na temat ich praw, obowiązków i możliwości uczestnictwa w życiu dziecka. Kształtowanie umiejętności planowania i przygotowywania dziecka do ewentualnego powrotu do rodziny biologicznej.

5. Szkolenie dotyczące Zdrowia psychicznego Dzieci wychowujących się poza rodziną.

Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do rozpoznawania i wspierania zdrowia psychicznego dzieci wychowujących się poza rodziną. Szkolenie ma na celu wyposażenie kadrę w umiejętności zapewnienia odpowiedniego wsparcia emocjonalnego, radzenia sobie z traumą oraz tworzenia stabilnego, bezpiecznego środowiska, które sprzyja ich zdrowiu psychicznemu
i rozwojowi.

 

 

Dokumenty rekrutacyjne

Zwiń

Rozwiń

Oświadczenia uczestnika Projektu

Formularz rekrutacyjny

Deklaracja uczestnictwa

VWUmowa szkoleniowa

VWRegulamin uczestnictwa w projekcie

Harmonogram szkoleń

Zwiń

Rozwiń

w trakcie aktualizacji…

  1. Szkolenia stacjonarne odbywać się będą w siedzibie AKI, szkolenia on-line na platformie e-learningowej
  2. Szkolenia e-learningowe będą się odbywały na zasadach określonych w Regulaminie projektu, zgodnie z harmonogramem dostępnym na stronie internetowej projektu
  3. Termin i miejsce szkoleń stacjonarnych zostanie wskazany za pośrednictwem strony internetowej Projektu.

Platforma do nauki zdalnej

Zwiń

Rozwiń

Platforma e-learningowa – to miejsce przeznaczone do doskonalenia kompetencji, w formie treści ułożonych do samodzielnego studiowania, sprawdzania poziomu ich opanowania oraz uzupełniania dostrzeżonych luk – we własnej wiedzy czy doskonalonych umiejętnościach. Dostępna w dowolnym, wybieranym przez uczestnika czasie, w terminie szkolenia, które może zostać zrealizowane w czasie krótszym lub dłuższym, zależnie od indywidualnych możliwości użytkownika.

Oprócz materiałów do samodzielnego studiowania – w formie tekstów, graficznych ilustracji oraz multimedialnych pomocy – można na takiej platformie organizować webinaria: spotkania on-line ze wszystkimi lub wybranymi uczestnikami szkolenia czy kursu – w uzgodnionym wspólnie terminie. Można recenzować prace przesyłane do wykładowcy, indywidualizować proces doskonalenia umiejętności użytkowników e-learningu, dostosowując je do rzeczywistych potrzeb i możliwości beneficjentów. Można korzystać z czatu oraz technik i metod pracy wykorzystujących internet. Wszystko – zależnie od potrzeb, pomysłowości oraz umiejętności użytkowników internetu.

Uczestnicy szkolą się indywidualnie przez okres dostępności wybranego szkolenia na platformie e-learningowej tj. np.: dostępność szkolenia od dnia 01.10.2023 do dnia 10.10.2023 – w dogodnych (indywidualnych) godzinach/miejscu.

Szkolenia online posiadają wiele zalet, do głównych należą:

  1. Wiedza – główna zaleta uczestnictwa w szkoleniu. Dzięki szkoleniu uczestnicy zdobywają umiejętności i wiedzę w określonym zakresie, dzięki czemu znacznie poprawia się jakość,  komfort i wydajność pracy.
  2. Oszczędność – to jedna z głównych zalet. Szkolenia online w porównaniu do szkoleń stacjonarnych pozwalają zaoszczędzić sporą kwotę pieniędzy, którą firma, czy też uczestnik, który sam opłaca szkolenie musiałby poświecić na noclegi, dojazdy, catering, koszty sali szkoleniowej. Co więcej, oprócz pieniędzy pozwalają zaoszczędzić dużo czasu, która uczestnik musiałaby poświecić na dojazd, czy też przebywanie poza domem.
  3. Dostępność – w szkoleniu uczestniczyć można z każdego miejsca na świecie  z dostępem do Internetu. Większa też jest dostępność miejsc na takim szkoleniu, w porównaniu do szkolenia stacjonarnego, ponieważ sala szkoleniowa może pomieścić jedynie określoną liczbę osób.
  4. Wygoda – w szkoleniu można uczestniczyć bez wychodzenia z domu czy pracy.
  5. Łatwość  – aby uczestniczyć w szkoleniu online wystarczy podstawowa znajomość  obsługi komputera
  6. Koncentracja  – podczas szkoleń online nie ma dodatkowych bodźców czy sytuacji, które można spotkać w trakcie szkoleń stacjonarnych, dlatego też uczestnicy szkoleń online uważają, że lepiej koncentruje się na procesie nauki, a wiedza łatwiej się przyswaja.
  7. Nowoczesne narzędzia podnoszą efektywność  szkolenia – podczas szkoleń online stosowane są przeróżne narzędzia multimedialne takie, jak dźwięk, animacje, pokazy slajdów, filmy prezentacje, testy, wideo, czat, współdzielenie ekranu. To sprawia, że nauka jest przyjemniejsza i ciekawsza.
  8. Bezpieczeństwo –  szkolenia online, realizowane z domu, czy z wybranego miejsca, zapewniają bezpieczeństwo uczestników, jak i trenerów.
  9. Opieka trenera  – przez cały czas szkolenia trener nadzoruje i otacza opieką uczestników szkolenia w czasie rzeczywistym, co powoduje, że stale są motywowani , a także mają możliwość zadawania pytań trenerowi na bieżąco.
  10. Certyfikat – po ukończonym szkoleniu uczestnicy otrzymują certyfikaty potwierdzające nabyte umiejętności i kompetencje identyczne jak uczestnicy szkolenia stacjonarnego, certyfikaty przesyłane są w oryginalnej (papierowej) formie.
  11. Nie ma tremy – szkolenia online są idealne dla osób nieśmiałych.

Nie przegap nowych wydarzeń,
zapisz się do newslettera