W skład zespołu ds. komunikacji i mediów wchodzą osoby, które w swojej działalności zawodowej potrafią doskonale połączyć pasję badawczą (teoretyczną) z praktyką komunikacyjną i medialną. Podstawowy cel funkcjonowania tego zespołu to doskonalenie umiejętności komunikacyjnych pracowników organizacji, pomoc we wdrażaniu najnowszych standardów komunikacyjnych w firmach, instytucjach i organizacjach oraz bycie przewodnikiem dla poszczególnych osób i całych organizacji w medialnym i komunikacyjnym chaosie. Doświadczeni trenerzy, wytrawni konsultanci i cenieni w Polsce i zagranicą badacze, współpracujący z AKI, specjalizują się w praktycznym wykorzystaniu kodów komunikacyjnych (werbalnego, niewerbalnego i parawerbalnego), doradzą w zakresie tworzenia, utrwalania i ochrony wizerunku osoby i organizacji, pomogą w przygotowywaniu kampanii public relations i reklamowych oraz zaplanowaniu i realizacji zintegrowanej komunikacji marketingowej. Przygotują także każdego do wystąpień publicznych, objaśnią skomplikowany świat retoryki, erystyki, sztuki argumentowania, mediacji i negocjacji.