Na pierwszym miejscu Rodzina

Celem głównym projektu Na pierwszym miejscu Rodzina jest podniesienie kompetencji społecznych rodzin, w tym dzieci i młodzieży poprzez objęcie wsparciem rodziców (25 osób) oraz dzieci i młodzieży (25 osób)  i kadrę świadczącą wsparcie dla ww. rodzin (20 osób) z powiatu płockiego w okresie 01.08.2024-31.05.2026.

Cele szczegółowe projektu to:

  • Podniesienie kompetencji społecznych u dzieci i młodzieży wymagających wsparcia poprzez realizację dodatkowych zajęć/warsztatów
  • Podniesienie kompetencji społecznych rodziców wymagających wsparcia poprzez realizację dodatkowych zajęć/warsztatów
  • Podniesienie kompetencji społecznych rodzin wymagających wsparcia poprzez realizację kompleksowego wsparcia
  • Podniesienie kompetencji kadry świadczącej wsparcie dla ww. rodzin  poprzez realizację dodatkowych zajęć/warsztatów

Projekt kierowany jest do:
− rodzin, dzieci i młodzieży, wymagających wsparcia, w tym w systemie pieczy zastępczej
i/lub
− pozostałych osób zagrożonych wykluczeniem społecznym (w tym społeczności
marginalizowane) – zgodnie z art.7 ustawy o pomocy społecznej
i/lub
− otoczenia oraz kadry świadczącej wsparcie dla ww. grup docelowych.

W ramach projektu dla dzieci zostanie zorganizowane:

  • Wyjście do kina dla dzieci i rodziców,
  • Wyjście na basen/aquapark,
  • Wyjście do teatru,
  • Konkursy z nagrodami.
  • Dogoterapia lub inna np. lamy.

Grupa docelowa

Zwiń

Rozwiń

Do uczestnictwa w projekcie zapraszamy:

  • dzieci i młodzież w wieku 10-14 lat
  • rodziców
  • kadrę świadcząca wsparcie dla ww. grup

Zgodnie z regulaminem projektu grupa docelowa projektu to:

  • rodziny, dzieci i młodzież, wymagające wsparcia, w tym w systemie pieczy zastępczej;
  • pozostałe osoby zagrożone wykluczeniem społecznym (w tym społeczności marginalizowane) – zgodnie z art.7 ustawy o pomocy społecznej;
  • otoczenie oraz kadry świadczące wsparcie dla ww. grup docelowych;

Prawo do świadczeń z pomocy społecznej, na podstawie art. 7 ustawy o pomocy społecznej przysługuje osobom i rodzinom w szczególności z powodu:
1) ubóstwa;
2) sieroctwa;
3) bezdomności;
4) bezrobocia;
5) niepełnosprawności;
6) długotrwałej lub ciężkiej choroby;
7) przemocy domowej;
7a) potrzeby ochrony ofiar handlu ludźmi;
8) potrzeby ochrony macierzyństwa lub wielodzietności;
9) bezradności w sprawach opiekuńczo-wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych;
10) trudności w integracji cudzoziemców, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy, ochronę uzupełniającą lub zezwolenie na pobyt czasowy udzielone w
związku z okolicznością, o której mowa w art. 159 ust. 1 pkt 1 lit. c lub d ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach;
11) trudności w przystosowaniu do życia po zwolnieniu z zakładu karnego;
12) alkoholizmu lub narkomanii;
13) zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej;
14) klęski żywiołowej lub ekologicznej

Szkolenia

Zwiń

Rozwiń

Wsparcie udzielane w ramach projektu:

1. Indywidualna ścieżka wsparcia dla rodzin, w tym dzieci i młodzieży (50 osób):

  • Indywidualne spotkania z psychologiem
  • Indywidualne spotkania z pedagogiem
  • Spotkania ze specjalistą ds. reintegracji

2. Wsparcie dla dzieci i młodzieży (25 osób):

  • Treningi umiejętności społecznych (TUS)
  • Warsztaty dot. Profilaktyki i prewencji zdrowia
  • Warsztaty tematyczne zastępowania agresji
  • Trening umiejętności interpersonalnych
  • Trening Asertywności
  • Warsztaty z zakresu profilaktyki uzależnień behawioralnych

3. Wsparcie dla rodziców (25 osób):

  • Warsztaty dotyczące radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci
  • Trening umiejętności rodzicielskich
  • Cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieży- jak reagować wobec dzieci doświadczających i stosujących cyberprzemoc
  • Trauma i zrozumienie zachowań dzieci , wpływ traumy na rozwój dzieci
  • Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE). Charakterystyka, opieka i praca z dzieckiem z SPE
  • Szkolenie z rozwoju dzieci w kontekście opieki zastępczej
  • Doskonalenie umiejętności opiekuńczo-wychowawczych, umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stwarzających trudności wychowawcze

4. Wsparcie dla kadry świadczącej wsparcie dla rodzin (20 osób):

  • Szkolenie: Kryzys adolescyjny. Zaburzenia psychiczne wieku dojrzewania
  • Dziecko z autyzmem – sposoby pracy i nawiązywania relacji
  • Praca z dziećmi przejawiającymi zaburzenia (emocjonalne, zachowania lub zaburzenia psychiczne) i ich rodzinami. Depresja dzieci i młodzieży
  • Szkolenie: Dziecko z ADHD jak wspierać i rozumieć
  • Szkolenie: Wczesne wykrywanie/rozpoznawanie syndromów dziecka pokrzywdzonego
  • Szkolenie z zakresu współpracy z rodzinami
  • Szkolenie dotyczące Zdrowia psychicznego Dzieci wychowujących się poza rodziną

Dokumenty rekrutacyjne

Zwiń

Rozwiń

VX Deklaracja uczestnictwa

VX Formularz rekrutacyjny

VX Oświadczenia uczestnika Projektu

VX Regulamin uczestnictwa w projekcie

VX Umowa szkoleniowa

Harmonogram szkoleń

Zwiń

Rozwiń

w trakcie aktualizacji…

  1. Szkolenia stacjonarne odbywać się będą w siedzibie AKI, szkolenia on-line na platformie e-learningowej
  2. Szkolenia e-learningowe będą się odbywały na zasadach określonych w Regulaminie projektu, zgodnie z harmonogramem dostępnym na stronie internetowej projektu
  3. Termin i miejsce szkoleń stacjonarnych zostanie wskazany za pośrednictwem strony internetowej Projektu.

Platforma do nauki zdalnej

Zwiń

Rozwiń

Platforma e-learningowa – to miejsce przeznaczone do doskonalenia kompetencji, w formie treści ułożonych do samodzielnego studiowania, sprawdzania poziomu ich opanowania oraz uzupełniania dostrzeżonych luk – we własnej wiedzy czy doskonalonych umiejętnościach. Dostępna w dowolnym, wybieranym przez uczestnika czasie, w terminie szkolenia, które może zostać zrealizowane w czasie krótszym lub dłuższym, zależnie od indywidualnych możliwości użytkownika.

Oprócz materiałów do samodzielnego studiowania – w formie tekstów, graficznych ilustracji oraz multimedialnych pomocy – można na takiej platformie organizować webinaria: spotkania on-line ze wszystkimi lub wybranymi uczestnikami szkolenia czy kursu – w uzgodnionym wspólnie terminie. Można recenzować prace przesyłane do wykładowcy, indywidualizować proces doskonalenia umiejętności użytkowników e-learningu, dostosowując je do rzeczywistych potrzeb i możliwości beneficjentów. Można korzystać z czatu oraz technik i metod pracy wykorzystujących internet. Wszystko – zależnie od potrzeb, pomysłowości oraz umiejętności użytkowników internetu.

Uczestnicy szkolą się indywidualnie przez okres dostępności wybranego szkolenia na platformie e-learningowej tj. np.: dostępność szkolenia od dnia 01.10.2023 do dnia 10.10.2023 – w dogodnych (indywidualnych) godzinach/miejscu.

Szkolenia online posiadają wiele zalet, do głównych należą:

  1. Wiedza – główna zaleta uczestnictwa w szkoleniu. Dzięki szkoleniu uczestnicy zdobywają umiejętności i wiedzę w określonym zakresie, dzięki czemu znacznie poprawia się jakość,  komfort i wydajność pracy.
  2. Oszczędność – to jedna z głównych zalet. Szkolenia online w porównaniu do szkoleń stacjonarnych pozwalają zaoszczędzić sporą kwotę pieniędzy, którą firma, czy też uczestnik, który sam opłaca szkolenie musiałby poświecić na noclegi, dojazdy, catering, koszty sali szkoleniowej. Co więcej, oprócz pieniędzy pozwalają zaoszczędzić dużo czasu, która uczestnik musiałaby poświecić na dojazd, czy też przebywanie poza domem.
  3. Dostępność – w szkoleniu uczestniczyć można z każdego miejsca na świecie  z dostępem do Internetu. Większa też jest dostępność miejsc na takim szkoleniu, w porównaniu do szkolenia stacjonarnego, ponieważ sala szkoleniowa może pomieścić jedynie określoną liczbę osób.
  4. Wygoda – w szkoleniu można uczestniczyć bez wychodzenia z domu czy pracy.
  5. Łatwość  – aby uczestniczyć w szkoleniu online wystarczy podstawowa znajomość  obsługi komputera
  6. Koncentracja  – podczas szkoleń online nie ma dodatkowych bodźców czy sytuacji, które można spotkać w trakcie szkoleń stacjonarnych, dlatego też uczestnicy szkoleń online uważają, że lepiej koncentruje się na procesie nauki, a wiedza łatwiej się przyswaja.
  7. Nowoczesne narzędzia podnoszą efektywność  szkolenia – podczas szkoleń online stosowane są przeróżne narzędzia multimedialne takie, jak dźwięk, animacje, pokazy slajdów, filmy prezentacje, testy, wideo, czat, współdzielenie ekranu. To sprawia, że nauka jest przyjemniejsza i ciekawsza.
  8. Bezpieczeństwo –  szkolenia online, realizowane z domu, czy z wybranego miejsca, zapewniają bezpieczeństwo uczestników, jak i trenerów.
  9. Opieka trenera  – przez cały czas szkolenia trener nadzoruje i otacza opieką uczestników szkolenia w czasie rzeczywistym, co powoduje, że stale są motywowani , a także mają możliwość zadawania pytań trenerowi na bieżąco.
  10. Certyfikat – po ukończonym szkoleniu uczestnicy otrzymują certyfikaty potwierdzające nabyte umiejętności i kompetencje identyczne jak uczestnicy szkolenia stacjonarnego, certyfikaty przesyłane są w oryginalnej (papierowej) formie.
  11. Nie ma tremy – szkolenia online są idealne dla osób nieśmiałych.

Nie przegap nowych wydarzeń,
zapisz się do newslettera