Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji społecznych i zawodowych u 20 osób (16K i 4M) biernych zawodowo oraz zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w tym osób z niepełnosprawnościami, zamieszkujących (w rozum. przepisów Kodeksu Cyw.) na obszarze Regionu Warszawskiego Stołecznego (RWS), poprzez udział w kompleksowym i zindywidualizowanym wsparciu zawierającym instrumenty aktywizacji społecznej i zawodowej.
Cele szczegółowe projektu:
1. Zdiagnozowanie indywidualnych problemów i potrzeb uczestników projektu (20 osób) z zakresu zwiększenia szans na zatrudnienie osób biernych zawodowo oraz zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym poprzez stworzenie Indywidualnych planów działania.
2. Nabycie, przywrócenie lub wzmocnienie kompetencji społecznych, zaradności, samodzielności i aktywności społecznej uczestników projektu (20 osób) poprzez działań z zakresu poradnictwa i wsparcia indywidualnego – realizacja działań z zakresu poradnictwa specjalistycznego (socjoterapeuta, psycholog, prawnik, mentor).
3. Nabycie, przywrócenie lub wzmocnienie kompetencji społecznych, zaradności, samodzielności i aktywności społecznej uczestników projektu (20 osób) poprzez realizację spotkań grupowych w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno-zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego, w tym powrót na rynek pracy i aktywizację zawodową (warsztaty rozwoju osobistego, indywidualny coaching, warsztaty kompetencji pedagogiczno-wychowawczych, trening umiejętności społecznych, trening z przedsiębiorczości).
4. Nabycie, przywrócenie lub wzmocnienie kompetencji społecznych, zaradności, samodzielności i aktywności społecznej uczestników projektu (20 osób) poprzez realizację działań z zakresu pracy socjalnej opartej o działania w ramach umów na zwór kontraktu socjalnego.
5. Pomoc w podjęciu decyzji dotyczącej wyboru lub zmiany zawodu jak również pomoc w utrzymaniu zatrudnienia uczestników projektu (20 osób) poprzez realizację poradnictwa zawodowego, pośrednictwa pracy, treningu pracy w okresie.
6. Wyposażenie w kompetencje i kwalifikacje zawodowe oraz umiejętności pożądane na rynku pracy uczestników projektu (20 osób) poprzez realizację kursów i szkoleń zawodowych w okresie
7. Nabycie lub potwierdzenie kompetencji ogólnych lub zawodowych uczestników projektu (20 osób) dostosowanych do potrzeb rynku pracy, prowadzące do uzyskania kwalifikacji poprzez realizację działań edukacyjnych.
8. Wyeliminowanie lub złagodzenie barier zdrowotnych uczestników projektu (20 osób) utrudniających funkcjonowanie w społeczeństwie lub powodujących oddalenie od rynku pracy poprzez realizacje usług zdrowotnych w zakresie działań o charakterze diagnostycznym lub profilaktycznym.
Grupa docelowa
Zwiń
Rozwiń
Grupą docelową projektu jest 20 osób (16K i 4M) biernych zawodowo oraz zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w tym osób z niepełnosprawnościami, zamieszkujących (w rozum. przepisów Kodeksu Cyw.) na obszarze Regionu Warszawskiego Stołecznego (RWS), w najtrudniejszej sytuacji społeczno – ekonomicznej, w wieku aktywności zawodowej (18 lat i więcej). W skład regionu Warszawskiego stołecznego wchodzą powiaty: m.st. Warszawa, legionowski, miński, otwocki, wołomiński, nowodworski, grodziski, piaseczyński, pruszkowski i warszawski zachodni.
Skład grupy docelowej:
-40% osoby bierne zawodowo (8 osób)
-60% osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym (12 osób)
-min. 10% osoby z niepełnosprawnością (2 osoby)
Szkolenia
Zwiń
Rozwiń
1. Opracowanie Indywidualnych Planów Działania
- indywidualne spotkania z psychologiem.
- indywidualne spotkania z doradcą zawodowych
2. Rozwój kompetencji społecznych
Wsparcie indywidualne w postaci spotkań z socjoterapeutą, psychologiem, prawnikiem, mentorem i coachem.
Warsztaty rozwoju osobistego
• nauka wyznaczania swoich mocnych stron i mówienia o nich,
• „pewność siebie”- o co chodzi?
• nauka wyznaczania sobie realnych celów,
• nauka planowania działań,
• sposoby na radzenie sobie ze stresem (obserwacja swojego ciała, techniki relaksacyjne)
• nauka emocji i radzenia sobie z nimi,
• nauka komunikowania swoich mocnych stron,
• praca na „kole zmiany”.
Warsztaty kompetencji pedagogiczno-wychowawczych
• rozwijanie i doskonalenie kompetencji wychowawczych
• jak budować pozytywne relacje z dziećmi
• nauka sposobu reagowania na sytuacje z dziećmi
• Gry i ćwiczenia psychologiczne
• rozwiązywanie konkretnych sytuacji problemowych z życia.
Trening umiejętności społecznych
• komunikacja
• negocjacje
• rozwiązywania konfliktów
• budowanie zdrowych relacji interpersonalnych.
Trening z zakresu przedsiębiorczości
• zakładanie własnej firmy
• zarządzanie małym biznesem
• marketing i planowanie finansowe
• opracowywaniu biznesplanów
3. Rozwój kompetencji zawodowych.
- Szkolenie indywidualne zawodowe.
4. Wsparcie edukacyjne.
- Grupowe szkolenia z kompetencji cyfrowych.
W skład kompetencji cyfrowych wchodzą:
• kompetencje informatyczne obejmujące posługiwanie się komputerem i innymi urządzeniami elektronicznymi, bezpieczne korzystanie z internetu, aplikacji i oprogramowania, nowych inteligentnych technologii cyfrowych oraz umiejętność stosowania metod pochodzących z informatyki przy programowaniu i tworzeniu rozwiązań informatycznych dla problemów z różnych dziedzin (myślenie komputacyjne)
• kompetencje informacyjno-komunikacyjne, polegające na umiejętności wyszukiwania informacji, rozumienia jej, a także selekcji i oceny krytycznej, jak również komunikowania się na odległość za pomocą technologii cyfrowych
• kompetencje funkcjonalne, czyli realne wykorzystanie powyższych kompetencji w różnych sferach codziennego życia, takich jak finanse, praca i rozwój zawodowy, utrzymywanie relacji, zdrowie, hobby, zaangażowanie obywatelskie, życie duchowe itd., zgodnie z zasadami bezpiecznego korzystania z technologii cyfrowych.
5. Wsparcie zdrowotne
Przeprowadzenie badań diagnostycznych lub profilaktycznych – 2 badania dla każdego uczestnika
Dokumenty rekrutacyjne
Zwiń
Rozwiń
Harmonogram szkoleń
Zwiń
Rozwiń
w trakcie aktualizacji…
Platforma do nauki zdalnej
Zwiń
Rozwiń
Platforma e-learningowa – to miejsce przeznaczone do doskonalenia kompetencji, w formie treści ułożonych do samodzielnego studiowania, sprawdzania poziomu ich opanowania oraz uzupełniania dostrzeżonych luk – we własnej wiedzy czy doskonalonych umiejętnościach. Dostępna w dowolnym, wybieranym przez uczestnika czasie, w terminie szkolenia, które może zostać zrealizowane w czasie krótszym lub dłuższym, zależnie od indywidualnych możliwości użytkownika.
Oprócz materiałów do samodzielnego studiowania – w formie tekstów, graficznych ilustracji oraz multimedialnych pomocy – można na takiej platformie organizować webinaria: spotkania on-line ze wszystkimi lub wybranymi uczestnikami szkolenia czy kursu – w uzgodnionym wspólnie terminie. Można recenzować prace przesyłane do wykładowcy, indywidualizować proces doskonalenia umiejętności użytkowników e-learningu, dostosowując je do rzeczywistych potrzeb i możliwości beneficjentów. Można korzystać z czatu oraz technik i metod pracy wykorzystujących internet. Wszystko – zależnie od potrzeb, pomysłowości oraz umiejętności użytkowników internetu.
Uczestnicy szkolą się indywidualnie przez okres dostępności wybranego szkolenia na platformie e-learningowej tj. np.: dostępność szkolenia od dnia 01.10.2023 do dnia 10.10.2023 – w dogodnych (indywidualnych) godzinach/miejscu.
Szkolenia online posiadają wiele zalet, do głównych należą:
- Wiedza – główna zaleta uczestnictwa w szkoleniu. Dzięki szkoleniu uczestnicy zdobywają umiejętności i wiedzę w określonym zakresie, dzięki czemu znacznie poprawia się jakość, komfort i wydajność pracy.
- Oszczędność – to jedna z głównych zalet. Szkolenia online w porównaniu do szkoleń stacjonarnych pozwalają zaoszczędzić sporą kwotę pieniędzy, którą firma, czy też uczestnik, który sam opłaca szkolenie musiałby poświecić na noclegi, dojazdy, catering, koszty sali szkoleniowej. Co więcej, oprócz pieniędzy pozwalają zaoszczędzić dużo czasu, która uczestnik musiałaby poświecić na dojazd, czy też przebywanie poza domem.
- Dostępność – w szkoleniu uczestniczyć można z każdego miejsca na świecie z dostępem do Internetu. Większa też jest dostępność miejsc na takim szkoleniu, w porównaniu do szkolenia stacjonarnego, ponieważ sala szkoleniowa może pomieścić jedynie określoną liczbę osób.
- Wygoda – w szkoleniu można uczestniczyć bez wychodzenia z domu czy pracy.
- Łatwość – aby uczestniczyć w szkoleniu online wystarczy podstawowa znajomość obsługi komputera
- Koncentracja – podczas szkoleń online nie ma dodatkowych bodźców czy sytuacji, które można spotkać w trakcie szkoleń stacjonarnych, dlatego też uczestnicy szkoleń online uważają, że lepiej koncentruje się na procesie nauki, a wiedza łatwiej się przyswaja.
- Nowoczesne narzędzia podnoszą efektywność szkolenia – podczas szkoleń online stosowane są przeróżne narzędzia multimedialne takie, jak dźwięk, animacje, pokazy slajdów, filmy prezentacje, testy, wideo, czat, współdzielenie ekranu. To sprawia, że nauka jest przyjemniejsza i ciekawsza.
- Bezpieczeństwo – szkolenia online, realizowane z domu, czy z wybranego miejsca, zapewniają bezpieczeństwo uczestników, jak i trenerów.
- Opieka trenera – przez cały czas szkolenia trener nadzoruje i otacza opieką uczestników szkolenia w czasie rzeczywistym, co powoduje, że stale są motywowani , a także mają możliwość zadawania pytań trenerowi na bieżąco.
- Certyfikat – po ukończonym szkoleniu uczestnicy otrzymują certyfikaty potwierdzające nabyte umiejętności i kompetencje identyczne jak uczestnicy szkolenia stacjonarnego, certyfikaty przesyłane są w oryginalnej (papierowej) formie.
- Nie ma tremy – szkolenia online są idealne dla osób nieśmiałych.